Persondatapolitik

1.     Introduktion

Betterway är en hög prioritet för oss att skydda och respektera din integritet. Det är alltid vår avsikt och mål att behandla dina uppgifter korrekt och på rätt sätt. Nedan kan du läsa mer om vilka data vi samlar in, varför vi samlar in dem och vad de används till.
Samtycket är vår legitima grund för behandling enligt artikel 6.2 i personuppgiftsförordningen. 1 (a).

Ett samtycke är frivilligt och du kan återkalla det när som helst: I avsnittet ”Registrerade personers rättigheter” kan du läsa hur du kan dra tillbaka ditt samtycke.

Om du är osäker eller har frågor om vår integritets- och integritetspolicy, kontakta oss på telefon 44 600 440 eller e-post info@betterway.dk

 

2.     Vilken information samlar vi in

När du besöker vår webbplats samlar vi automatiskt in information om dig, till exempel vilken webbläsare du använder, vilka söktermer du använder på webbplatsen, vilka produkter du klickar på och IP-adressen. När du köper på webbplatsen eller registrerar dig för nyhetsbrev samlas följande information också in;

Ditt namn
Din adress
Din e-postadress
Telefonnummer som anges
Din betalningsinformation

Affärshandel

Vi måste uppfylla ett avtal som ingåtts med det företag du representerar.
Vi lagrar och bearbetar ditt namn, telefonnummer och kontakt e-post. Efterlevnad av ett kontrakt är vår legitima grund för behandling, jfr artikel 6.2 i personuppgiftsförordningen. 1 (b).

Vi behandlar kontaktnamn, e-post och telefonnummer som en del av ett potentiellt framtida samarbete.
Vår legitima grund för behandling är i enlighet med artikel 6 i förordningen om personuppgifter. 1 (f) (balansregel)

Du kan alltid begära insikt enligt processen ovan.

3.     Varför samlar vi in ​​informationen

Denna personliga information används i samband med hanteringen av dina inköp eftersom de är nödvändiga för att vi ska kunna genomföra vår del av transaktionen. Det handlar om:

Bekräfta din identitet innan vi kan godkänna köpet

Kunna göra en kreditbetyg, beroende på hur du väljer att betala

Vi har åtagit oss att förebygga olagliga aktiviteter som bedrägerier och penningtvätt

Detta gör det lättare att handla hos oss nästa gång.

4. Säkerhet för behandling - organisatorisk och teknisk

Vi har infört organisatoriska åtgärder och processer som skyddar dina personuppgifter från att förstöras, förloras eller förändras, från obehörig avslöjande och från obehörig åtkomst eller åtkomst till dem. Endast personal med legitimt och affärsmässigt syfte kan komma åt personuppgifter.

Vi har gjort detta genom att införa ett årligt hjul där alla processer granskas.

Servrarna uppdateras en gång i månaden och det finns en brandvägg.

4a) Tekniska säkerhetsåtgärder 

Webbplatssäkerhet

Webbplatsen använder SSL (Secure Socket Layer). SSL är ett krypteringsprotokoll, vilket innebär att endast avsändaren och mottagaren kan läsa informationen som skickas mellan dem. Du kan därför ange din information säkert på vår webbplats.

Betalning via webbplatsen

Alla betalningar som görs via webbplatsen hanteras av Shopify och vi lagrar och behandlar inte din betalningsinformation

Säkerhet i mottagarsystem

När vi har fått din information kommer de att lagras säkert. Vi använder Office365, Navision, som garanterar följande tekniska säkerhet.

Tillgång till och användning av Office 365 byggs med de säkerhetsfunktioner som är tillgängliga från leverantören.

4b) Organisatoriska åtgärder

För att säkerställa din information så bra som möjligt har vi skapat följande processer för personer som kan vara i kontakt med din information:  

Endast personer som agerar på direktinstruktioner från datakontrollanter samt 3-partsleverantör med signerade databehandlaravtal undertecknade. har tillgång till information i systemen.

All information om personer lagras och behandlas i en struktur där endast personer som har ett affärssak kan komma åt dem. Detta säkerställs genom åtkomst- och rättighetshantering i våra administrativa system.

5.     Lagring och radering

Vi lagrar och behandlar din information bara så länge vi har en legitim grund för att göra det.

Vi tar bort information baserad på följande principer

Information som privatperson lagras i 2 år.

  1. Personuppgifter som vi registrerar om dig via vår webbplats hålls som utgångspunkt i 5 år. Med aktivitet menas att ett köp görs, till exempel i direktkontakt med företaget eller via inloggning på webben.

Kundkontot (kunddata) raderas således endast om kontot har varit inaktivt i 5 år, men inte själva beställningen som sparas för senare sanering avseende återköp, service, reservdelar etc. samt kunna kontakta vid allmänna tekniska fel för att avhjälpa situationen.

All information som vi har samlat i samband med ditt samtycke som vi kan skicka nyhetsbrev tills du drar tillbaka ditt samtycke.

B2B-information lagras i 5 år.

  1. En gång per år utförs en automatisk radering av kunddata som är mer än 5 år gamla.
  2. Inköpsorder tas bort efter 5 år
  3. Faktura som tas emot via e-post från leverantören raderas efter 5 år
  4. Gäldenärer kommer att raderas efter 5 år, inklusive inkomna erbjudanden

Övrig information:

  1. E-post som skickas internt kommer att raderas efter 1 år.
  2. Mailbox måste granskas minst en gång om året och onödiga sparade e-postmeddelanden raderas.

 

6.     Vem delar informationen med?

Vi använder Microsoft 365, varför personuppgifter kan överföras till länder utanför EU. Du kan se listorna över Microsoft-underprocessorer på Microsofts webbplats här og här.

I vissa fall godkänns landet av Europeiska kommissionen som ett så kallade "säkra tredje land" och i annat fall sker överföringen på grundval av EU-kommissionens normala avtalsbestämmelser.

Du kan få en kopia av standardavtalsvillkoren genom att kontakta oss genom den allmänna kontaktinformation som anges i denna policy.


Om du har beställt föremålet som adressleverans, måste vi dela dina uppgifter med tredje parter. Då kommer information om ditt namn, adress att tillhandahållas vår speditör eller PostNord för att säkerställa bästa möjliga leverans av dina inköp. Om föremålet inte kommer från vårt lager, utan istället direkt från en av våra leverantörer, kommer denna information också att finnas tillgänglig för dem att utföra leveransen. Speditören kan också behöva kontakta dig för att ge dig råd om när produkterna kommer att levereras. Detta innebär att vi i dessa situationer måste lämna ut ditt telefonnummer eller din e-postadress till speditörsföretaget.

7. Den registrerades rättigheter

Som registrerat, jfr EU: s personuppgifter, har du ett antal rättigheter. Följande beskriver vår hantering av dessa rättigheter och hur du som registrerad kan utöva dem.

Som registrerat har du rätt till:

  • Förstå vilken personlig information vi behandlar om dig, var den kommer från och vad vi använder den för. Du kan också ta reda på hur länge vi behåller din personliga information
  • Rättelse av felaktig information
  • Radering av information som inte längre är relevant eller där grunden för behandling inte längre finns, inklusive vars samtycke har återkallats.
  • Invändning mot oberättigad behandling
  • Begränsning av behandlingen för de personuppgifter som tillhandahålls för ett visst syfte
  • Dataportabilitet för dina personuppgifter till en annan leverantör av samma tjänst
  • Återkallande av samtycke
  • Skicka in ett klagomål till regulatorn

Betterway informerar den registrerade utan onödigt dröjsmål om hur företaget hanterar den registrerade utövar rättigheterna.

Hur du utövar dina rättigheter

Om du som registrerad person vill utöva dina rättigheter i samband med de personuppgifter som tillhandahålls för ett visst ändamål måste du som registrerad skriva ett e-postmeddelande till info@ergolift.dk om att du vill utöva din rätt. Vi skickar ett kvitto för mottagande av din begäran.

Om din invändning är motiverad, kommer vi att se till att din begäran följs utan onödigt dröjsmål.

Rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten

Om du som registrerad person vill utöva din rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten kan detta göras genom att kontakta Datatilsynet Borgergade 28, 5. 1300 Köpenhamn K. Telefon 3319 3200, e-post dt@datatilsynet.dk. På Danska Dataskyddsverkets webbplats är det möjligt att lämna in ett klagomål.