Köpvillkor

Generelt

Betterway
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev

E-post: info@betterway.dk

CVR: 26 12 08 02

Handeln på betterway.dk är i enlighet med dansk lag.

Priser och betalning

Business:

Alla priser är exkl. frakt och moms, om inget annat anges.

Försäljning från katalogen och webbplatsen är reserverad för affärsföretag samt offentliga institutioner och organisationer. Betalningstiden är 10 dagar netto. För nya kunder på Betterway som vill betala för fakturor gör vi alltid en kreditkontroll. Fakturor skickas alltid till beställarkunden, om fakturan begärs att skickas till en annan postadress, vänligen informera detta vid beställningstillfället.

Private:

Om du vill agera som privatperson måste beloppet betalas i förskott via banköverföring eller på betalkortswebbplatsen. Observera att du inte omfattas av systemet för betalningsinstrument för banköverföring. När du betalar med Dankort, VISA / Dankort eller MasterCard reserverar vi beloppet på ditt kreditkort när du har godkänt betalningen. Beloppet debiteras då när artikeln skickas eller redo att samlas in. Detta gäller också leveranser som kan ha längre leveranstider och för varor som tillfälligt är slutsålda.

Kort Betalning

På ergolift.dk använder vi Altapay som en betalningsport där utbyte av kortinformation sker säkert och krypterat via SSL. Betterway lagrar inte din kortinformation.

Pengarna kommer att reserveras på ditt kreditkort ifm. att beställningen görs på ergolift.dk. Vi tar dock bara ut pengarna på ditt kreditkort när varorna skickas till önskad leveransadress. Om det visar sig att vi inte som förväntat kan leverera hela eller delar av din beställning kommer du bara att betala för den faktiska leveransen. Fakturan skickas via e-post.

Prisfel

Om ett pris är uppenbart fel, och du borde ha upptäckt det, är vi inte skyldiga att tillhandahålla produkten till fel pris.

I händelse av förseningar, beställningar eller utsålda föremål försöker vi informera dig så snart som möjligt och vad vi kan göra om ärendet.

Frakt och leverans

All leverans är från lager Herlev till adresser i Danmark. Minsta frakt är DKK 65, -. Inga hanteringsavgifter tas ut på beställningar, oavsett storlek.

Leveranstiden är vanligtvis 5-12 dagar, beroende på produkten. Vissa artiklar kan dock ha något längre leveranstid, men det kommer alltid att framgå av den skickade orderbekräftelsen.

Om de köper som privatkund ska de vara medvetna om att vi inte levererar med Post Danmark utan istället med speditör. Det betyder att det måste finnas någon hemma för att ta emot och registrera sig för varan. Vi har inte möjlighet att skicka SMS eller säga något om när artikeln kommer fram, men om vi har ett mobilnummer kan föraren råda att ringa före / vid ankomst.

Vid mottagandet av varorna är det viktigt att försändelsen kontrolleras noggrant för brister och brister - och vid skada appliceras detta på fraktsedeln innan du undertecknar för mottagandet för att kunna erhålla ersättning för skadade produkter under transporten. Vi uppmanar dig starkt att följa dessa instruktioner, vänligen kontakta Betterway på tel: 44 600 440.

Affärsläget

Dlda skador som inte visas på förpackningen måste annonseras inom 7 dagar till fraktföretaget för att få ersättning. Detta görs genom att kontakta Betterway. Om du upplever skador på förpackningen måste detta tillämpas på leveransbrevet och kontakta Betterway omedelbart.

All leverans sker i enlighet med tillämpliga fraktregler, inklusive leverans till dörr / gatunivå. Om godset transporteras görs detta mot en extra avgift. Vänligen ange när du beställer om föremålet ska levereras någon annanstans än dörren / gatunivå.

Alla leveranser är AB-tillverkare / lager, vid mottagande är det mottagarens ansvar

Alla skadeståndskrav mot speditionsföretaget följer gällande speditörregler (CMR-regler) kan begäras via mail om detta är önskvärt.

Om du är företagskund och vill ångra ditt köp, kontakta Betterway på tel: 44 600 440.

Garanti och garanti - endast för företag

Betterway ger 12 månaders garanti / garanti mot defekter och defekter i den sålda utrustningen. Betterway kan välja att rätta till eventuella fel och brister vid reparation, utbyte eller återbetalning av köpeskillingen.

Fel på grund av felaktig / felaktig lagring eller användning täcks inte av denna garanti. Returfrakt bärs av kunden.

Avbokning

Som konsument har du 14 dagar att avbryta när du handlar hos oss.

Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera olika artiklar i en beställning, men de levereras individuellt, kommer tidsfristen att löpa från den dag du fick den sista artikeln. Returfrakt betalas till kunden. Om posten är nedsatt drar vi ned nedskrivningsbeloppet.

Det finns ingen ångerrätt för kundanpassade varor

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet för att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till info@betterway.dk eller använda standardavbrytningsformuläret (endast privat köp), som du hittar bifogat i din orderbekräftelse.

Du kan inte avbryta köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

Avbokning av del av köpet

Om du har köpt en eller flera olika föremål från oss har du möjlighet att skicka tillbaka dem, även om de har köpts i en ordning. Observera att du inte får fraktkostnader om du avbryter en del av ditt köp.

Det finns ingen ångerrätt för kundanpassade varor.

Återbetalning av inköpsbelopp / retur

När du berättar för oss att du vill avbryta ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Varor returneras efter överenskommelse och med giltigt returnummer bifogat föremålet. Returnummer tillhandahålls genom att kontakta Betterway.

Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten

Majoriteten av våra varor levereras med godstransporter och kan därför inte returneras som vanlig post

Kostnaden för att returnera varor beräknas baserat på postnummer och kubikstorlek / vikt. Detta kan informeras genom att kontakta Betterway

Det finns ingen ångerrätt för kundanpassade varor

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om posten är nedsatt drar vi ned nedskrivningsbeloppet.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (dock gäller inga extra leveranskostnader i fall där du har valt en annan leveransform annan än den billigaste formen för standardleverans vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag vi är har fått ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi kommer att återbetala pengarna med samma betalningsmetod som du använde för köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi får artikeln, såvida du inte skickar oss dokumentation för att få den tillbaka.

Varan skickas till:

Betterway
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev

Vi får bara paket / leveranser som skickas direkt till ovanstående adress.

Om du ångrar ditt köp kan du leverera föremålet personligen på ovanstående adress efter överenskommelse.

Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte ångras:

Leverans av varor som tillverkas enligt dina specifikationer eller som har en distinkt personlig touch

Objektets skick när du returnerar det

Om objektet har förlorat värde och beror på att du har använt det på ett annat sätt än vad som behövdes för att bestämma objektets art, egenskaper och funktion, kan du bara återkräva en del av inköpspriset. Det belopp du kan återkräva beror på produktens handelsvärde, och i vissa fall kan det betyda att du bara kan återkräva fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar föremålet i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till försämrad produkt

Reklamationsrätt - Endast privat

När du handlar hos oss som konsument gäller bestämmelserna i köplagen för varuköp.

Detta innebär att du har rätt till klagomål i 24 månader. Betterway kan välja att reparera eller ersätta föremålet, i speciella fall där reparation eller utbyte inte är möjligt, kan Betterway välja att återköpa föremålet till fakturerat pris.

Fel på grund av felaktig lagring eller användning täcks inte av denna rätt till klagomål.

Vi rekommenderar att du annonserar så snart som möjligt, men du måste annonsera inom två månader efter att du upptäckt avsaknaden av reklam i tid.

Om klagomålet är motiverat och måste lämnas in ersätter vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Kontakta oss via e-post: reklamation@betterway.dk för mer information.

 

Klagomål - endast privat

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, kontakta info@betterway.dk

 

Om du inte hittar en lösning kan du lämna in ett klagomål till:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
DK-8800 Viborg

www.forbrug.dk

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till Europeiska kommissionens online-klagomålsportal här: http://ec.europa.eu/odr